Tuesday, October 1, 2013

Rumahku Syurgaku.



Setelah setahun menunggu, akhirnya rumah yang aku beli dah siap dibina dan dah dapat CF. Kunci pun dah berada di tangan, dan kini hanya tunggu masa nak pindah.

Tapi sebelum pindah memang banyak lagi perkara kena ambil kira. Keperluan pasang grill, tinted cermin, basuh rumah, pasang lampu & kipas, etc etc selain logistik nak berpindah. Buat masa ini barang-barang kecil dah start dibungkus dan dikotakkan. Nak cari lori je untuk pindah sofa, peti sejuk & almari.

Akhirnya dah tak perlu menyewa. Tak perlu lagi bayar mahal2 setiap bulan untuk rumah yang bukan milik aku. 

Alhamdulillah.

2 comments:

marmalade said...

oh yay alhamdulillah!
rasa rugi kan bila menyewa. bayar every month, but instead the money goes to settling the loan, pegi kat orang lain. nanti buat housewarming jangan lupa ajak ok! boleh arafah jumpa abang ED! hihihi.

Abd Hadi Hamzah said...

memang rasa rugi menyewa, tapi harga rumah kat Klang Valley yang tak mesra golongan berpendapatan sederhana punya pasal la.

Takpe lah, lembaran baru dah bermula :)