Tuesday, June 12, 2012

Untuk Masa Depan

Sekadar update ringkas memandangkan lama aku tak update.

  1. Alhamdulillah, setakat ni kandungan isteri tersayang dah masuk trimester kedua / bulan ke-4. Doktor mengesahkan kandungan sihat dan normal. Malah masa nak scan jantina, baby tak bagi kerjasama dek kerana aktif bergerak :')

  2. Rasanya ini normal, tapi kenaikan berat badan aku dah seiring pulak dengan kadar pregnancy wife aku. Sindrom apekah?? :p

  3. Aku juga nekad berhenti merokok secara drastik. Hari ini genap sebulan aku berhenti secara mendadak. So far, aku berjaya lalui tanpa sebarang withdrawal symptom. Mula-mula tu agak sangap, tapi aku gagahkan jua demi masa depan.

  4. Lately, beberapa perubahan kecil berlaku di ofis dan kini aku lebih sibuk dari biasa. So far aku masih enjoy kerja yang diamanahkan dan insya-Allah segala cabaran baru aku mampu hadapi. Perubahan itu perlu :)

  5. Dah start menjenguk-jenguk MPV dan kenderaan dengan ruang dalaman yang luas. Nissan Grand Livina cun gak kan? Kalau ada bajet la :D

8 comments:

nihadriz said...

wahhh dah start belek catalogue kereta ye? trust me, an MPV suits a family. tak kira la anak baru sorang. sebab? balik kampung, barang2 anak je dah separuh kereta. tu belum masuk barang2 parents lg. hehehe~ :D

congrats on quitting the smoking habit! ;)

Hasina Terebuzzu said...

1. baby aktif mcm mummy

2. sudah ku jangka awal2 lagi kan?? hehehe

3. alhamdullilah... cayalah.. stop smoking jimat duet.. nnt duet ble spend kt baby plak kan?

4. itu no komen.. sb kita sama saja

5. hahaha.. akhirnya nk jugak tukar kereta kan? grand livina agak ok.. tp mcm kecik je..

cacah said...

grand livina nissan la beb... :P
memang comel... affordable tu...

Al Hadi said...

Niha - yeah mmg tu pun logik nak beli MPV. kena amik nasihat new parents gak :D

Ina - Grand Livina mmg lagi kecik dari Exora, masih dlm pertimbangan lagi.

Ecah - haha tq dah dibetulkan. so far itu finalis dlm pertimbangan :)

papaYA said...

Kau sama macam Wan.

Dia dok meng'ushar crv dengan lebih kerap. Aku kate anak baru sorang weh. beli mclaren untuk anak aku (eh kami) dulu :D

Baby kami haritu terkangkang masa scan, so dah ternampak.. Ikut sape la tu. hihihi..

All the best dalam usaha untuk berhenti merokok p(^^)q

Al Hadi said...

CRV tu SUV rasanya, bukan MPV. lagipun 5 seater kan. tapi ruang belakang besar gak la nak carry barang. takpe, survey dulu. :)

pa'e faizah said...

drama sebabak suami isteri...

isteri : b..kita beli sedan sudah la..tp yg besar sikit
suami : taknak MPV ke? luas sket nk letak stroller anak
isteri : kalau MPV nanti, asal nk pegi berjalan je habis satu kampung nk tumpang. peugeot 408 tu kacak jugak kan..*kelip2mata*
suami : *pengsan*

Abd Hadi said...

hahaha macam pernah ku dengar luahan perasaan "suami" ittewww >:p