Monday, October 18, 2010

Dengki? Gunakan Agama!

1. Ada sekelompok manusia. Semua punya PHD yang sangat tebal.

2. Mereka melihat rakan-rakan mereka.

3. Rasa dengki membuak-buak melihat seorang memiliki kehidupan yang happy go lucky. Apatah lagi selalu travel keluar negara. Enjoying life and travel.

4. Sekelompok manusia ini tak boleh tahan. Mereka dengki, irihati, sakit hati. Kehidupan mereka sangat dull, bosan, macam sampah. Mereka mesti hentam orang lain.

5. Tapi apa cara? Mereka tak pernah buat apa-apa untuk senang kan kehidupan orang lain. Yang mereka tahu, orang lain tak boleh lebih baik dari mereka. Mereka harus menyerang!

6. Oh ya! Gunakan unsur agama! Buat yang lain rasa bersalah. hanya ini cara untuk naikkan jati diri mereka!

7. Dan serangan bermula. Kenapa tak pergi Mekah? Kenapa tak hantar mak bapak pergi haji? Kenapa itu? Kenapa ini? Kenapa kau mesti lebih dari aku? Kenapa??????

8. Mereka kini puas.

11 comments:

Hasina Terebuzzu said...

ntah.. aku anggap org2 yg dengki ni adalah org2 yg kurang kasih syg.. dan mereka ni takde keberanian utk mencuba lakukan sesuatu.. smpai bila2 la tak maju kalo pndai kondem org & dengki tak tentu hala

aku suka persaingan sihat.. kalo aku dengki ngn ko.. (ie jeles ko p obersi..) aku pon p obersi.. apa ada hal?? kedekut nk kua duet ngn tak je..) cet!!!

Al Hadi said...

certain people never learn. while some enjoy life, they choose to ruin it.

cest la vie.

marmalade said...

it takes so much time and energy in strategising to jatuhkan orang lain ok. haha.

Al Hadi said...

if youre referring to politics, then yes.

Ara Izat said...

erk, ni apa kes. aku pun nak join hentam orang yg suka gelabah camtu. hahaha

Al Hadi said...

bila dah dengki sangat... tu la jadinye

Hasina Terebuzzu said...

abg hadi: mari kita kasi mereka lagi jeles!

ara/mala ; jom! =p

muhamadakmalwahab said...

manusia tak pernah puas ati dengan apa yang diorang ada... hahaha...

papaYA said...

Semoga kita semua tak jadi macam tu :) Kita patutnya bahagia melihat rakan2 kita bahagia kan?

Al Hadi said...

mari announce travel plan masing-masing! muahahahaaha


*fight fire with fire*

Hasina Terebuzzu said...

wahahaha..mari..marik!!!!