Wednesday, April 7, 2010

Oh Ye Ke

Selain dari manusia jenis Kau Faham Tak?, ada satu lagi jenis manusia yang selalu aku jumpa. Dan tagline diorang ni ialah:

"Oh ye ke......"

Biasanya diorang ni jenis yang bertanya soalan. Tak kisah la apa jenis soalan pun yang ditanya, janji ada orang yang akan beri jawapan dan pastinya akan disahut dengan tiga perkataan itu.

"Kat mana sekarang ni?"
"Kat luar tgh lepak minum."
"Oh ye ke......"

"Makan apa tadi?"
"Nasi goreng je"
"Oh ye ke......"

"Kau suka aku tak?"
"Tak. Aku benci kau"
"Oh ye ke......."


Manusia jenis ni rasanya memiliki rasa curiga yang maha tebal dan menyebabkan dia asyik nak pengesahan jawapan. Kalau ye pun tak payah la diulang-ulang setiap kali dapat jawapan.

Mungkin dia trauma akibat selalu dikencing ditipu, atau dia prejudis dengan setiap manusia yang boleh berbicara.

Korang setuju tak dengan aku?
Setuju?

Oh ye ke............

13 comments:

muhamadakmalwahab said...

how about people yang dok kata

~flabbergasted~

hahahaha...

Hasina Terebuzzu said...

ohh.. ye ke?? aku tak tau pon?? =p

papaYA said...

Aku selalu wat camtu, tapi aku cakap pendek sikit, "Oooo"
Ni kes bila terpaksa berbual dengan saudara mara yang jarang jumpa >_<

Al Hadi said...

akmal - setakat ni kau je yg cakap camtu :p

ina - cis purak2 tak tau

yaya - "oooo" tu xde la annoying mcm "oh ye ke...."

muhamadakmalwahab said...

hadi :
hehehe...
daripada analisis aku la kan...
orang yang cakap ~flabbergasted~ itu adalah seperti berikut...

~mudah tekejut dan diperdaya

yang mana bila dikembangkan dua jawapan diatas menjadi

~seorang yang naif dan inesen dan berkemungkinan sangat chomel...

setuju tak?
hahahaha

nihadriz said...

hahahaaa...my version would be "owh..ek???" but that is only when i need further explanation.

bersabar ye abang hadi! :D

Al Hadi said...

Akmal - kau naif dan inesen? Oh ye ke.... :p sama la kita ahahahaha. chomel tu sila dapatkan pengesahan dari Niha

Niha - tgh sabar la ni Niha :D

nihadriz said...

chomel tu apa?

wakakakakakaaa~

perkataan "chomel" adalah tidak wujud untuk akmal :P

Al Hadi said...

Ahahaha marah lak Akmal tu kang ^_^

Hasina Terebuzzu said...

owh..sungguh nk muntah membaca explaination yg pjg lebar mngenai flabbergasted tu... dgr ulasan ringkas aku yer..

flabbergasted = perasan, siyok sendiri!!!


**hahahaha....

muhamadakmalwahab said...

ina & ha : in denial la both of u...hahaha

Mr. Moshuchi said...

oh ye ke...adalah cubaan utk menarik perhatian...supaya percakapan tak habis di situ je...dan juga melahirkan rasa tak puas hati..
setuju tak?

Al Hadi said...

hmmm.. ada sedikit kebenaran disitu