Tuesday, March 2, 2010

Dulu Aku Nerd


Bertemu semula dengan kawan lama di U dulu agak menarik. Seperti yang dikatanya kepada Frankie, aku dulu ialah seorang nerd. Tapi sekarang dah jauh berbeza.

Hahaha... aku sekadar gelak. Tapi memang ada benarnya. Aku yang dulu dengan aku yang sekarang memang berbeza. First of all, dulu aku kurus. Hahahhaa....

Aku memang late bloomer, banyak benda yang aku hanya discover dan buat selepas aku mula bekerja. Masa study dulu, gila ah nak keluar malam pun takde. Takat gi mamak tapau nasi lemak tu tak kira la kan.

Dulu memang nerd/geek habis la. Poster Star Wars bersepah sana-sini. CD game bersepah atas rak meja. Tanya je apa-apa pasal IT/komputer/Low Yat, memang tau la aku jawapan. Sampaikan masa final semester pun aku kerja kat Low Yat 3 bulan. Camtu fanatik sekali hahahahha... Nasib baik aku tak pakai spek je masa tu. Mungkin pasal aku suka makan sayuran.

Dah la aku pemalu ngan pompuan, nak menegur pun berpeluh-peluh, gementar, gugup, ketar lutut dan yang sewaktu dengannya. Besar kemungkinan pasal aku dulu sekolah lelaki. Tak penah tengok pompuan. So aku culture shock la kejap. Last-last melepak dengan geng lelaki je. Dan geng yang baik-baik je la. Bukan tabligh pun, asalkan diorang tak merempit sudah la.

Dulu aku jalan kaki je. Aku papa kedana. Lepas tu ada beberapa keping syiling dalam poket, naik bas la pulak. Merasa la duduk atas kusyen bas sambil ada lagu-lagu speed metal dari speaker bas. Pastu ada rezeki, aku beli motor. Lancar la sket perjalanan, takyah ikut jadual bas lagi. Jimat duit, pasal tiap-tiap minggu nak ke Low Yat cari aksesori / upgrade terbaru hahahahha

Sekarang?

Well... i am what i am. Cant go back, this is me now. Take it or leave it.

Cest la vie.

14 comments:

frankie said...

ada 2 je perkataan utk hadi skang ni..CHICKS MAGNET!

Al Hadi said...

hahaha... Frankie mmg mulut manis :p

Ara Izat said...

i like what you are now. eventho i dont really know who you were before. hehe

Al Hadi said...

who i am now is more important kan?

muhamadakmalwahab said...

hurmmm..
aku tak kenal ko dulu
tapi aku tau dulu rambut ko cam hero filem tamil...
aku kenal ko skg..
and i bet you are one cool dude...

Al Hadi said...

wahaha hero filem tamil! that's a compliment :D

nanti kita travel sama, you'll know me better hehehe

Phoebus Athenos said...

"Take it or leave it"

I'll take you to my bed and CLOP! *sick eyes"

dian nais said...

aku tak kenal ko gak dulu.. skang pun tak penah jumpe mate lagi.. tapi aku tahu ko memang one of honoured men yang masuk list blog aku baca! hahaha.... aku pun nerd jugak

Al Hadi said...

Puaka Athenos - kau mmg teringin nak CLOP aku kan *sick eyes*

Dian - insyaAllah nanti kita ketemu jua :D

papaYA said...

Aku juga suka Hadi yang sekarang..
Hadi yang dulu macam abg Joe aku zaman dulu je. Mungkin sebab persamaannya kamu berdua belajar di sekolah lelaki. Tapi jambul hero tamil ko tu memang retro giler ah :)

Al Hadi said...

aduh... ni yg rasa nak buat balik jambul tu :p

jay jamil said...

like i said the other day, ur childhood was preserved and innocent. One day if u have some kids, u can brag bout it or even to ask them to do so.

Mine is an exception.Always the bad ones ;)

Naz said...

Bravo!!! Sangat Bangga dengan Incik Hadi ;)

Al Hadi said...

Jay - insyaAllah, doakan ya :D

Naz - thanks Naz :)