Monday, February 1, 2010

Kawanku Seekor Amfibia


Seorang kawan aku yang berniaga. Dia tua sket dari aku. Seorang yang peramah, mulut manis dan berpekerti baik. Pendek kata dia memang disenangi ramai. Lelaki dan juga chicks. Chicks yang legal, barely legal dan juga yang illegal. Semua suka kat dia. Kadang-kadang aku syak dia ni pedophile-in-training.

Dan of course, bila ramai chicks dekat, mesti ada yang sangkut. Bukan satu, bukan dua tapi sekali 4. Nice.... Kesian gak kat dia. Nak manage masa, nak uruskan kewangan, uruskan bisnes dia dan juga nak menipu semua chicks supaya tak kantoi dimasa hadapan.

Tapi antara semua chicks yang melekat kat dia, ada satu yang betul-betul membuatnya terkesima. Chick itu membuatnya tak tentu arah. Chick itu membuatnya tak lena tidur. Chick itu membuatnya tak keruan. Chick itu membuatnya tak lawas di tandas.

Tapi sesekali chick itu membuatnya rimas. Dia seakan mengongkong. Mungkinkah dia sangat gilakan kawan aku ni? Adakah dia seorang jujur? Adakah dia seorang setia? Adakah dia seorang sadistic psycho-bitch?

Dan aku selaku kawan terbaik dia, bersedia memberi solution terbaik.


"Hadi, dia ni dah buat aku rimas la. Apa aku buat semua salah. Aku nak tinggalkan dia la"

"I see. Apa ko cakap kat dia?"

"Things are not working out between us. I'm leaving you"

"Apa dia cakap pastu?"

"Dia kata dia tak paham bahasa omputeh. Aku translate je la"

"wtf?"

"Pastu dia start marah-marah aku. Marah betul dia, benci, hina, keji, ejek, ludah dan kentut. Pastu dalam 3-4 hari dia call aku, merayu-rayu. Menangis macam Nobita. Aku tetap dengan pendirian aku, dah tak tahan ngan dia. Camana aku nak buat dia tak kacau aku lagi?"

"Dia tau tak kau tu dah kahwin?"

"Er... tak"

"Bodoh."


Lantak kau la.

6 comments:

muhamadakmalwahab said...

owh dengggg...

Al Hadi said...

I know, right?

Naz said...

Hari tu aku tengok Animal Planet channel, diorang cakap chicks mmg tertarik kepada spesies amfibia especially buaya.

p/s: kalau x nak pecaya pun xpe.. muahaha! :p

Al Hadi said...

Aku rasa aku tak percaya kot hahahahhaha

Mr. Moshuchi said...

"Dia tau tak kau tu dah kawin?"
"Er... tak"
"Bodoh"

Aku suka yang ni...memang bodoh hehe.

Al Hadi said...

Dia sendiri yg carik pasal. Lantak la