Tuesday, January 12, 2010

Kenangan Temerloh

Sesekali terbayang keindahan Temerloh.

Family angkat yang sangat sporting dan best.

Suasana kampung yang aman.

Aktiviti yang pernah aku buat kat situ.

2 minggu memang tak lama mana, tapi cukup untuk aku hargai sampai bila-bila.

Bila aku bawak Volvo, semua dengki.

Cuba kau tengok rumah aku macam mana masa tu.

Korang rumah sempurna, gi naik bas.

Atau jalan kaki.

Atau naik teksi kalau duit berlambak.

Aku nak masak dodol dengan geng sedaerah :D

Dan dodol itu sangat nikmat bila baru masak. Dan cair.....

Terima kasih gak pada member2 yang datang menolong.

Sama-sama kita bergotong royong kan?

3 kuali dodol licin malam tu.

Hingga menjilat jari! Sumpah tak tipu :D

Dari siang kita prepare.

Ada yang cari bahan.

Ada yang buat banner.

Ada yang tolong isi air.

Dan ada yang menari tapdance.


Jasa korang memang best.

Aku takkan lupa, malah datang tolong program korang lak.

Samsi tolong menipu budak-budak sekolah.

Yang lain jadi pak pacak. Atau minah pacak.

Dan budak-budak tertipu dengan kata-kata manis Samsi.

Seribu kenangan, seribu keseronokan.

Aku rindu Temerloh.

4 comments:

marmalade said...

ya Allah rindunya! hahahahaha. yeap. you bawak volvo, i bawak jeep ok! hahahahahahahahaha. then kita pegi kuala gandah, pegi zoo kat situ dan jumpa bebudak mukim lain. best gile!

samsi memang pandai kelentong. hahahahahahahahaha. oh ada budak tuh mintak my phone number sbb "nak berkenalan". like what the hell? umur baru 11 tahun.

Al Hadi said...

letak la gambar jeep tu. gila best hahahaha

jay jamil said...

kalau rindu, balik lar tempat tu. bukan jauh pun kan?

Al Hadi said...

aku mmg selalu balik. kekawan lain?