Monday, November 23, 2009

Review - 2012

PLOT:

Seorang saintis India menemui kesan-kesan pemanasan bumi di tahap ekstreme pada tahun 2009 dan pemimpin dunia mula bersiap-sedia untuk menghadapi bencana besar dalam senyap-senyap. Pada tahun 2012, pergerakan plat bumi mula terjadi dan menyebabkan tsunami gergasi, gempa bumi, dan pelbagai lagi yang menjurus kepada kemusnahan bumi. Turut dimuatkan ialah kisah seorang penulis gagal dan keluarga beliau.

REVIEW:

Sekali lagi pengarah Roland Emmerich memusnahkan bumi. Kali ini menggunakan mitos tahun 2012 sebagai plot utama dan diselang-selikan dengan kisah keluarga dan mesej keamanan yang tak bermakna.

Serius, tak sapa peduli pun kalau orang mati dalam filem ni. Nak tengok kemusnahan alam je. Sikit-sebanyak filem ni mcm Transformers 2. Tontonlah untuk special effect, bukan jalan cerita.

Tapi cerita ni OK la. Tak sebodoh Transformers 2.

2 comments:

muhamadakmalwahab said...

aku mau tengok...tapi aku nak tengok new moon gak...dan juga pisau cukur...aduhai...banyaknya filem mau nonton...

Al Hadi said...

nonton je. pastu jgn lupa review :D