Wednesday, July 8, 2009

Julai Tiba Lagi

Bulan Julai datang lagi (dah 8 hari pun). Sebagai orang yang lahir dalam bulan Julai, dah tentu la bulan ni antara bulan yang bermakna pada aku.

One year older, one year wiser.

Itu kata orang la. Aku tak rasa pun makin bijak, makin sengal tu mungkin la kot.

Dan aku check balik emel lama aku, aku terjumpa satu emel yang bagitau karakter orang ikut bulan kelahiran. Aku tak berapa nak percaya pasal terlalu general, tapi layan je la mana yang betul.

Mari kita lihat:


Sifat-sifat orang yang lahir bulan Julai :

Sangat suka didamping.
Banyak berahsia dan sukar dimengerti terutamanya lelaki.
Agak pendiam kecuali ditegur dahulu.
Ada harga dan maruah diri.
Tak suka menyusahkan orang lain tapi tidak marah apabila disusahkan.
Mudah dipujuk dan bercakap lurus.
Sangat menjaga hati orang lain.
Sangat peramah.
Emosi sangat mendalam tapi mudah terluka hatinya.
Berjiwa sentimental.
Jarang berdendam.
Mudah memaafkan tapi sukar melupakan.
Tidak suka benda remeh-temeh.
Membimbing cara fizikal dan mental.
Sangat peka, mengambil berat dan mengasihi serta penyayang.
Layanan yang serupa terhadap semua orang.
Tinggi daya simpati.
Pemerhatian yang tajam.
Suka menilai orang lain melalui pemerhatian.
Mudah dan rajin belajar.
Suka muhasabah diri.
Suka mengenangkan peristiwa atau kawan lama.
Suka mendiamkan diri.
Suka duduk di rumah.
Suka tunggu kawan tapi tak cari kawan.
Tidak agresif kecuali terpaksa.
Lemah dari segi kesihatan perut.
Mudah gemuk kalau tak kawal diet.
Minta disayangi
Mudah terluka hati tapi lambat pulih.
Terlalu mengambil berat.
Rajin dalam membuat kerja

Bagi korang, yang mana antara karakter tu paling kena dengan aku?

No comments: