Thursday, December 18, 2008

Mari Minum Kopi

Aku adalah penggemar kopi. Ini termasuk kopi 3 in 1, kopi kedai ataupun kopi bancuh sendiri. Tak kiralah apa cara nak blend pun, memang aku hirup jer. Dan aku tau bukan aku sorang jer yang suka minum kopi. Paling best, minum kopi sambil hisap rokok.. Kafein + Nikotin memang menyetimkan....

Dulu masa stesen minyak Projet masih ada kedai serbaneka sendiri (sebelum dibeli oleh 7 Eleven) aku suka minum kopi hazelnut kat situ. Sampai sekarang, itulah kopi hazelnut paling sedap pernah aku rasa. Tapi sekarang dah tak ada........

Kalau kat kedai yang jual kopi sampai RM13 segelas, aku suka minum Caramel Frappucino. Memang itulah kopi kegemaran aku sampai kini. Sesekali aku order gak Caramel Macchiato tapi jarang. Macchiato ni rasanya agak pahit dan kena campur ngan air gula sket baru la ada ummph! Oh ya, aku suka kopi berkaramel. Memang sedap.

Kalau kopi buat sendiri aku memilih Nescafe. Dah itu jer yang ada kat rumah aku :P

Kalau kopi 3 in 1 pulak aku suka Radix (mai secawan), CNI Ginseng dan Old Town Hazelnut White Coffee. Mudah dan cepat. Hanya tambah air panas.

Tapi apa pulak kisahnya dengan Kopi Jantan? Dah la rasa tak sesedap mana, strategi pemasaran pulak fail! Ada ke patut letak gambar 2 atuk yang tinggal 3 jumaat lagi untuk promosi kopi tenaga? Hahahaahahaha.....

Sila lihat posternya;





Kalau aku jadi graphic designer untuk syarikat tu, aku akan cadangkan supaya;

Tulisan dalam font yang melambangkan kekentalan, warna emas untuk tambah nilai komersil, gambar seorang lelaki bertubuh kekar perkasa, secawan kopi panas dan wanita berwajah pra-orgasme.

Baru lah nampak JANTAN.

No comments: