Friday, December 12, 2008

Kalau Aku Jadi Darth Vader

Dah jadi Darth Vader pun tetap hisap rokok

Sedang syok aku main Star Wars: The Force Unleashed tadi, aku terfikir tentang Darth Vader. Bukan tentang dia punya kuasa atau watak dia dalam filem-filem Star Wars, tapi macamana agaknya kalau Darth Vader ni memang wujud dan hidup berkeliaran di KL. Dan apa kata kalau aku jadi Darth Vader. Menarik kan kemungkinan tu?

Jadi aku letakkan kontroller Nintendo Wii aku dan sambil hisap rokok, aku pun khayal....

Kan best kalau aku pun ada kuasa-kuasa Force seperti Force Grip, Force Lightning, Force Push dan Sith Mind Trick? Pasti banyak kegunaan dalam kehidupan seharian aku.

Dan ini fantasi aku:



1. Force Grip
Kuasa ini membolehkan aku mengawal benda-benda fizikal dari jarak jauh dan alihkan barang tersebut kemana saja aku nak. Darth Vader gunakan kuasa ni untuk membuang objek kearah lawannya dan untuk mencekik pegawai-pegawai Death Star yang gagal menjalankan tugas.

Kalau aku, pastinya mudah untuk aku;

i. membuang sampah,
ii. mengemas rumah,
iii. menerbangkan kereta yang double parking belakang kereta aku,
iv. menapau nasi kandar dari restoran mamak depan rumah aku, dan
v. memulakan perniagaan yang menawarkan perkhidmatan logistik dan peralihan barangan.

Mungkin aku akan bekerja di Pelabuhan Klang sebagai cara menjimatkan kos operasi kren kontena.



2. Force Lightning
Kuasa ini membolehkan aku mengeluarkan kilat sabung-menyabung dari tangan aku dan menyeksa orang yang terkena. Darth Vader takde kuasa ini kerana tangan beliau adalah robotik (Sila rujuk filem Star Wars Episode 3). Namun begitu, Sith Lord yang lain semua ada. Ia digunakan untuk menyeksa pihak lawan dan membantu dalam pertarungan lightsaber.

Kalau aku, pasti aku akan;

i. Membakar sampah dengan mudah,
ii. menyalakan rokok tanpa perlu lighter lagi,
iii. pergi solo camping dengan tenang,
iv. tak takut kena pau dengan mat pit kat Puduraya,
v. tidak perlu risau dengan blackout.
vi. boleh mengecas bateri handphone yang dah kong.

Mungkin aku akan bekerja dengan Tenaga Nasional Berhad untuk menjana beberapa buah pencawang elektrik dengan bayaran lumayan.




3. Force Push
Kuasa ini membolehkan aku menggunakan aura halimunan untuk menghasilkan satu daya tolakan yang amat kuat. Darth Vader gunakan kuasa ini untuk menghancurkan halangan dan menolak lawan jauh dari beliau sewaktu pertarungan lightsaber.

Kalau aku, pasti aku akan;

i. menolak jauh polis yang cuba tulis saman kat kereta aku,
ii. menolak jauh pokok yang tumbang dijalan raya selepas ribut,
iii. menolak jauh orang yang cuba menjual MLM,
iv. menolak jauh anjing yang suka bersantai kat depan rumah aku,
v. menolak jauh kereta kurang ajar yang cuba potong barisan kat plaza tol.

Mungkin aku akan jadi takbur kalau aku ada kuasa ini. Mungkin.




4. Sith Mind Trick
Kesatria Jedi pun ada kuasa ni. Ia digunakan untuk mempengaruhi minda yang lemah dan membuat orang membuat apa saja ikut kemahuan kita. Sekaligus membuatkan kita boleh buat apa saja tanpa orang marah! Ini yang paling menarik!

Pastinya aku akan;

i. Keluar masuk panggung wayang secara percuma!
ii. pergi bercuti di London, New York, Amsterdam secara percuma!
iii.. mengisi petrol kereta aku secara percuma!
iv. membeli game-game Wii secara percuma!
v. mendapatkan khidmat urutan selepas kerja secara percuma!
vi. menekel awek secara percuma!

Makin takbur la aku kalau ada kuasa ni. Dan bila dah ada awek, tentunya awek tu pun kena dressing macam Darth Vader gak.

Macam ni;

Inilah awek Darth Vader sejati


Berkhayal memang melekakan....
.

No comments: