Monday, September 8, 2008

Cepat dan Lambat

Masa aku bebudak dulu, zaman aku percaya yang Ultraman tu wujud dan tak pernah terpijak orang masa berlawan dengan raksasa Gorgon, abang aku pernah tanya aku;

Abang aku: "Pergi cepat, balik lambat. Apa dia?"

Aku: "Ntah"

Abang Aku: "Orang nak ke jamban la. Pergi cepat sebab tak tahan, balik lambat sebab dah lega"

Aku: "Oh...."

Tapi zaman ini, ketika aku sudah bekerja makan gaji dan memandu Hummer H2 untuk ke tempat kerja, teka-teki tu dah banyak sangat jawapan lain yang boleh diterima.

Contoh #1:

"Pergi cepat, balik lambat. Apa dia?"
"Pergi Midvalley cepat sebab nak carik parking. Balik lambat sebab tak ingat kereta parking kat mana."

Contoh #2:

"Pergi cepat, balik lambat. Apa dia?"
"Pergi kerja cepat sebab bangun tido pukul 8.30 pagi. Balik lambat sebab jalan jem pasal orang berebut nak gi Pasar Ramadhan."

Apa jawapan anda?

No comments: